Itt a tejmentes jótevő! – Probiotikummal az egészségért

Itt a tejmentes jótevő! – Probiotikummal az egészségért

Testünk egy rengeteg összetevőből álló, végtelenül bonyolult rendszer. Egyik apró, ám annál fontosabb részünk a bélflóránk is, amely nagyjából 500 féle baktériumot foglal magába, melyek jó része elengedhetetlen szervezetünk zavartalan működéséhez. E jótékony baktériumok fenntartása és támogatása érdekében célszerű odafigyelni az étkezésre és az egészséges életmódra. Íme néhány jó tanács, ha neked is fontos az egészséged!

A probiotikum jó barát!

Az egészséges bélflóra helyreállításának, megőrzésének egyik leghatásosabb eszköze a probiotikum-bevitel. A tejsavas erjesztés története egészen az ókorig nyúlik vissza, hiszen már ekkor is alkalmazták az eljárást tartósítás céljából, aztán persze idővel rájöttek arra, hogy a tejsavbaktériumok milyen pozitív hatással vannak az emberi szervezetre.

A probiotikumokat tartalmazó élelmiszerek a funkcionális élelmiszerek egyik legnépszerűbb csoportja. Manapság egyre divatosabb ételek és italok leginkább a tejtermékek piacán tarolnak, jóllehet más területen is lenne rá kereslet, hiszen egészségi okokból (pl.:laktózérzékenység), vagy a vegán étrendet preferálva egyre többen zárkóznak el a tejfogyasztástól. Ezt a piaci rést ismerte fel a NAIK Élelmiszer-tudományi Kutatóintézete is, amely olyan növényi alapú probiotikus italok kidolgozásán munkálkodik, amelyek kiválóan beilleszthetők a fent említett esetekben az étrendbe, illetve akkor, ha a bélflóra helyreállítása a cél.

Kompenzáld a környezeti szennyezést!

Az emberi test egyik legnagyobb mumusa a környezeti szennyezés, mely ugyan makroszintű probléma, mégis mikroszinten, a saját bőrünkön érzékeljük a káros hatásokat. A bélflórában található baktériumok 40-45%-a hasznos baktériumnak kellene hogy legyen, ehhez képest Magyarországon a legtöbb felnőttnél ez az arány ennek csupán a harmada. Márpedig a helyes emésztés felborulása igen komoly következményekkel járhat.

Kerüld a stresszt!

Ha valami igazán kikészítheti a testet és az emésztést, az bizony a stressz, melynek szabályozása minden ember saját felelőssége. Gondoljunk csak arra, mennyire megviseli az emésztést egy vizsga előtti drukkhelyzet! Ehhez képes elképzelhető, hogy milyen káros, ha valaki állandó szinten tartja a mindennapjaiban ezt a fokozott állapotot.

A probiotikus élelmiszerek a bélflóra őrző-védői, melyek ma már többféle formában is elérhetők, legyen szó tejalapú vagy tejmentes verzióról. A jelenleg is folyó kutatások azt hivatottak kifejleszteni, hogy ezek a jótékony anyagok miként képesek még nagyobb hatásfokkal működni és még több formában eljutni a fogyasztókhoz.


Nem lehet kommentelni.